Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u de veelgestelde vragen over diverse onderwerpen omtrent Mobilitics

We zijn blij dat u de tijd neemt om meer te ontdekken over onze producten en diensten. Deze FAQ-sectie is ontworpen om u snel en gemakkelijk antwoord te geven op de meest gestelde vragen van onze klanten. We hopen dat u hier de informatie vindt die u zoekt.

Als u geen antwoord kunt vinden op uw vraag, nodigen wij u uit om het contactformulier in te vullen. Ons team staat klaar om u te helpen en uw vragen te beantwoorden.

Mobilitics Laadpaal

Veelgestelde vragen

Wanneer je de app Charge Assist downloadt, zie je snel waar alle oplaadpunten staan in Nederland en in tal van andere landen.

Zodra we jouw akkoord hebben, nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. We spreken dan met je af wanneer de installatie zal plaatsvinden.

Je kunt kiezen uit twee soorten montages:

  • Op een montagepaal
  • Aan de wand

Voor een montage op een paal wordt een kleine meerprijs gerekend.

We bieden twee Alfen laadstations aan:

  • De Eve Single Pro-line
  • De Eve Double Pro-line

Deze slimme oplaadpunten van 3,7-22kW zijn geschikt voor thuis, op het werk en in openbare ruimten. Ze zijn ontworpen om maximale oplaadsnelheden te bieden, terwijl de lokale netaansluiting gewaarborgd blijft. Daarnaast kunnen ze allemaal op elk willekeurig OCPP-managementsysteem worden aangesloten.

Meer informatie over de laadstations vind je op Onze Laadpalen | Mobilitics

Als je één elektrische auto bezit, volstaat een enkel laadpunt. Wanneer je thuis of op het werk meerdere elektrische auto's tegelijk wilt opladen, kun je beter kiezen voor de Eve Double Pro-line.

Wanneer je jouw rekeningnummer wil wijzigen, vul je het formulier op  Rekeningnummer wijzigen | Mobilitics.

Mobilitics Laadpas

Veelgestelde vragen

Wanneer je een laadpas zonder abonnement hebt, betaal je alleen voor gebruik. Zo heb je geen vaste maandelijkse kosten, maar betaal je per laadsessie. Kortom, je kiest voor maximale flexibiliteit. We adviseren dit laadpakket als je jouw elektrische auto meestal thuis zult opladen.

Wil je onbeperkt laden voor een vast bedrag per maand? Kies dan voor een laadpas met abonnement. Je kunt laden waar en wanneer dat nodig is. We adviseren dit laadpakket als je verwacht veel onderweg te moeten opladen of als je op het werk oplaadt.

Heb je hulp nodig bij het kiezen van een laadpas? Bel dan gerust met onze klantenservice via 088-3749749.

Als je laadpas niet werkt bij een laadpunt, kunnen er meerdere oorzaken zijn:

  • Het laadstation leest de laadpas niet goed. Probeer de laadpas op verschillende manieren voor de aangegeven plek van het laadstation te houden.
  • Het laadstation accepteert de laadpas niet. Even geduld, het kan 10 seconden of soms iets langer duren. Het helpt niet om de laadpas vaker achter elkaar tegen het laadstation te houden.
  • De laadpas is geaccepteerd, maar het laadstation begint niet met laden. Controleer of de stekkers aan beide kanten goed aan de connectoren zijn aangesloten. Druk voor de zekerheid de stekkers nog extra goed aan.
  • Het lampje van het laadstation kleurt rood. In dat geval heeft het laadstation een storing.
  • De laadpaal is niet geregistreerd als openbare laadpaal. Dit kun je controleren op de website www.oplaadpalen.nl.
  • De stekker waarmee je probeert te laden, is defect. Misschien kun je een andere stekker uitproberen.
  • De laadpas is nog niet geactiveerd.

In alle gevallen kun je het beste eerst het telefoonnummer bellen dat op het laadpunt staat. Kom je er niet uit? Neem dan contact op met onze laadpaal klantenservice. Je kunt bellen met 088-3749749.

Bij Fastned laadpunten laad je je auto op zoals je gewend bent. Je kunt ook de Fastned App downloaden. Koppel je laadpas aan je account door je NL-pasnummer in te voeren. Dit nummer staat op je laadpas of laadsleutelhanger.

Wanneer je de app Charge Assist downloadt, zie je snel waar alle oplaadpunten staan in Nederland en in tal van andere landen.

Met de Mobilitics laadpas kun je in Nederland en Europa bij ruim 938.000 oplaadpunten je auto opladen. Wanneer je de app Charge Assist downloadt, zie je snel waar alle oplaadpunten staan in Nederland en het buitenland.

Op je specificatieoverzicht zie je wat je per oplaadsessie hebt betaald. Dit is een totaalbedrag en bestaat uit:

  • Starttarief
  • Het kWh-tarief dat de provider berekent, vermenigvuldigd met het aantal kWh dat je hebt geladen
  • In sommige gevallen betaal je ook een bedrag voor de tijd die je aan het laadstation staat

Het tarief per oplaadprovider kan sterk variëren. We berekenen dit tarief 1 op 1 aan jou door. Dit geldt ook voor laadsessies in het buitenland.

Neem contact op met onze klantenservice. U kunt op werkdagen tussen 8.00 uur en 17.00 bellen met 088-3749749

Bel zo snel mogelijk naar onze klantenservice om te melden dat uw pas verloren of gestolen is. Onze klantenservice is op werkdagen bereikbaar tussen 8.00 uur en 17.00 uur via 088-3749749

Voor elke extra laadpas en/of laadsleutelhanger brengen we éénmalig kosten in rekening. Voor de huidige tarieven kunt u terecht op Laadpas Kosten | Mobilitics

Wanneer je jouw rekeningnummer wilt wijzigen, vul je het formulier in op Uw rekeningnummer wijzigen | Mobilitics.