Download hier de algemene voorwaarden
Definities
Actievoorwaarden: voorwaarden welke van toepassing zijn op een specifieke actie aanbieding.
Consument: een natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf.
Klant: de contractuele wederpartij van Mobilitics, zijnde een Wederverkoper, een Onderneming, of een Consument.
Laadabonnement: tussen Mobilitics en Klant overeengekomen abonnement voor de dienstverlening welke beschreven staat in de Overeenkomst.
Laadpashouder: de natuurlijke persoon aan wie Laadpas ter beschikking wordt gesteld. Indien Klant Laadpas zelf gebruikt dan is Klant tevens Laadpashouder.
Laadpas: de drager welke op grond van de Overeenkomst tussen Klant en Mobilitics aan Laadpashouder ter beschikking wordt gesteld en welke benodigd is voor verkrijgen van toegang tot en het gebruik van een Laadpunt. De drager registreert diverse gegevens ten behoeve van de uitvoering van de Overeenkomst.
Laadpunt: een Laadoplossing waarmee een elektrisch voertuig kan worden opgeladen en waarbij een systeem van persoonlijke identificatie en beveiliging kan worden gebruikt.
Onderneming: een (rechts)persoon die geregistreerd staat bij de Kamer van Koophandel en als zodanig deelneemt aan het handelsverkeer.
Mobilitics Overeenkomst: de overeenkomst die langs schriftelijke of elektronische weg tot stand komt doordat een aanvraagformulier op een juiste wijze is ingevuld of geoffreerde aanbieding is goedgekeurd door Klant en Mobilitics. Overeenkomst omvat tevens Raamovereenkomst.
Raamovereenkomst: de Overeenkomst welke tussen Klant en Mobilitics tot stand komt voor de afname van meerdere diensten. Samenwerkende Laadexploitanten: aanbieders van Laadpunten waarmee Mobilitics een samenwerkingsovereenkomst heeft gesloten, zodat de Laadpashouder middels Laadpas zijn elektrisch voertuig kan opladen bij Laadpunten van die Laadexploitant. Op de datum van het opstellen van deze Productvoorwaarden zijn dat in ieder geval de Laadexploitanten die lid zijn van de branchevereniging eViolin (zie http://www.eviolin.nl/), in de toekomst kan dit echter veranderen.
Transacties: de registratie van de diensten die volgens Overeenkomst zijn afgenomen.
Wederverkoper: een natuurlijke persoon of rechtspersoon die een onderneming drijft en geregistreerd staat bij de Kamer van Koophandel en de door Mobilitics geleverde producten en diensten niet voor eigen gebruik aanwendt, maar deze diensten, al dan niet gebundeld, aan haar klanten aanbiedt en ter beschikking stelt
Algemene bepalingen
Artikel 1. Aanbod en totstandkoming van de Overeenkomst
1.1 Mobilitics B.V. (hierna “Mobilitics”) is een besloten vennootschap met beperkte
aansprakelijkheid, statutair gevestigd te Dordrecht en kantoorhoudende te (3316 AK) Dordrecht
aan de Laan der Verenigde Naties 95, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder
nummer 81261438.
1.2 Op grond van de met de Klant gesloten Overeenkomst verstrekt Mobilitics een Laadpas aan Klant
of Laadpashouder. De Laadpashouder kan middels de Laadpas zijn elektrisch voertuig opladen
bij Laadpunten. Mobilitics heeft geen invloed op het al dan niet beschikbaar en/of werkzaam zijn
van Laadpunten. Mobilitics spant zich in voor Klant een zo goed mogelijk dekkend netwerk van
Laadpunten in Europa beschikbaar te stellen via Samenwerkende Laadexploitanten.
1.3 Alle eventuele Offertes van Mobilitics zijn vrijblijvend, tenzij in de aanbieding een termijn voor
aanvaarding staat vermeld en deze termijn nog niet is verstreken.
1.4 Door de (digitale) ondertekening of schriftelijke aanvaarding van de Overeenkomst komt een
Overeenkomst tussen Klant en Mobilitics tot stand.
1.5 De Klant staat ervoor in dat ondertekening van de Overeenkomst slechts plaatsvindt door een
daartoe bevoegd persoon of personen.
1.6 Waar de Overeenkomst verplichtingen in het leven roept voor een Laadpashouder, zorgt de Klant
die niet zelf tevens Laadpashouder is dat hij deze verplichtingen oplegt aan de Laadpashouder
voor wie hij de Overeenkomst is aangegaan.
1.7 Indien de Overeenkomst middels een specifieke actie aanbieding tot stand is gekomen zullen
Actievoorwaarden prevaleren.
Artikel 2. Verstrekking en gebruik Laadpas
2.1 Mobilitics verstrekt de Laadpas aan Klant. Klant is gerechtigd Laadpas aan de Laadpashouder ter
beschikking te stellen. Klant blijft te allen tijde verantwoordelijk en aansprakelijk jegens Mobilitics
voor het gebruik van Laadpas door Laadpashouder.
2.2 Laadpas en de daarop verwerkte (elektronische) gegevens blijven te allen tijde eigendom van
Mobilitics.
2.3 Mobilitics is gerechtigd om geactiveerde Laadpassen onmiddellijk te blokkeren en/of
Laadabonnementen per direct te beëindigen indien:
a. Klant één van haar verplichtingen van de Overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk
nakomt;
b. er sprake is van faillissement, surseance van betaling, schuldsanering of onder curatele stelling
van Klant;
c. de Laadpas 60 dagen of langer geen Transacties heeft geregistreerd.
2.4 In het geval van verlies, diefstal of misbruik van Laadpas, dient Klant of Laadpashouder Mobilitics
onverwijld daarvan op de hoogte te stellen. Mobilitics zal de Laadpas vervolgens blokkeren.
Klant is jegens Mobilitics aansprakelijk indien de Laadpashouder de Laadpas niet zorgvuldig
heeft gebruikt of voldoende heeft beschermd tegen verlies, onbevoegd gebruik, diefstal en
beschadiging. Tot het moment van blokkering van Laadpas is Klant aansprakelijk.
2.5 Klant dient actuele, volledige en correcte (persoons)gegevens te verstrekken. Indien er wijzigingen
zijn zal Klant deze onmiddellijk aan Klantenservice melden.
2.6 Klant of Laadpashouder zijn niet gerechtigd Laadpas aan derden over te dragen.
Artikel 3. Uitvoering Laadabonnementen
3.1 De Overeenkomst vermeldt de toepasselijke abonnementskosten, tarieven en voorwaarden.
3.2 De volgende diensten zijn onderdeel van het Laadabonnement:
a. het registeren van afgenomen Transacties op Laadpas;
b. het administratief verwerken van Transacties;
c. het factureren van Transacties door Mobilitics aan de Klant;
d. het inzicht verschaffen in Transacties via een persoonlijke digitale omgeving.
3.3 Ten behoeve van bovenstaande diensten zal Mobilitics zorgdragen voor communicatie tussen de
Laadpas en de verschillende Samenwerkende Laadexploitanten.
3.4 Sommige Samenwerkende Laadexploitanten brengen parkeerkosten of een boetetarief in
rekening voor het bezet houden van een laadpunt. Dit berekent Mobilitics door aan Klant.
3.5 Tarieven kunnen afwijken bij semi-publieke laadpunten die meestal aan bedrijven zijn gekoppeld
en om deze reden hun eigen tarieven hanteren.
3.6 Mobilitics kan limieten per pas hanteren die het gebruik van de pas beperken in termen van een
bedrag in Euro’s en aantal transacties. Limieten gelden voor een periode van 24 uren en 7 dagen
voor een te autoriseren transactie. Mobilitics kan een voorschot per pas vragen aan Klanten. Bij
verhoging van standaard limieten kan Mobilitics een borg vragen.
3.7 Wijzingen in het Abonnement Data gaan in per de eerste dag van de volgende maand en worden
gepubliceerd op de website van Mobilitics.
3.8 Wijziging van deze Algemene Voorwaarden en abonnementskosten, tarieven en voorwaarden in
de Overeenkomst gelden tevens ten aanzien van reeds afgesloten Overeenkomsten.
3.9 Mobilitics is gerechtigd deze Algemene Voorwaarden en abonnementskosten, tarieven
en voorwaarden in de Overeenkomst eenzijdig te wijzigen. Wijzigingen worden ten minste
10 kalenderdagen voor inwerkingtreding bekendgemaakt. Klant geeft wijzigingen in het
Laadabonnement minimaal 1 maand van tevoren door aan de Klantenservice. Wijzigingen in het
Abonnement Data gaan in per de eerste dag van de volgende maand.
3.10 Eventuele wijzigingen in de uitvoering van het Laadabonnement kunnen niet met terugwerkende
kracht worden toegepast.
Artikel 4. Klantenservice Mobilitics Laadoplossingen
4. Voor correspondentie, vragen en klachten dient Klant zich tot de Klantenservice van Mobilitics te
richten. De Klantenservice is bereikbaar per e-mail binnendienst@mobilitics.nl en telefonisch 088
37 49 749 (lokaal tarief).
Artikel 5. Ondersteuning bij vragen, storingen en problemen
5.1 Voor vragen, het verhelpen van storingen en/of het oplossen van problemen met betrekking tot
de werking of gebruikmaking van het Laadabonnement, biedt Mobilitics, een of meer van de
volgende mogelijkheden:
a. telefonische ondersteuning;
b. ondersteuning per e-mail;
c. online ondersteuning.
Artikel 6. Facturatie en betaling
6.1 Indien en voor zover niet anders is overeengekomen, dient betaling plaats te vinden binnen een
termijn van 14 kalenderdagen na factuurdatum.
6.2 Indien Mobilitics de verschuldigde betaling niet binnen de gestelde termijn heeft ontvangen,
is Klant zonder nadere ingebrekestelling in verzuim. Na het versturen van de aanmaning mag
Mobilitics wettelijke rente in rekening brengen.
6.3 Indien ter verkrijging van voldoening van het verschuldigde bedrag een incassoprocedure
noodzakelijk is zijn alle daaraan verbonden kosten voor rekening van Klant.
Artikel 7. Aansprakelijkheid Mobilitics
7.1 Mobilitics is niet aansprakelijk jegens Klant en Klant zal Mobilitics vrijwaren voor vorderingen
ingesteld door Laadpashouder en andere derden voor gebreken in Laadpunten en/of niet
beschikbaarheid van Laadpunten.
7.2 Mobilitics is nimmer aansprakelijk voor enige schade die Klant lijdt als gevolg van storingen
of beperkingen in het elektriciteitsnetwerk en/of in de toelevering van elektriciteit ten behoeve
van Laadpunten en Klant zal Mobilitics in dit kader vrijwaren voor vorderingen ingesteld door
Laadpashouder en andere derden.
7.3 Mobilitics is niet aansprakelijk jegens Klant en Klant zal Mobilitics vrijwaren voor vorderingen van
Laadpashouder en andere derden ten aanzien van schade veroorzaakt door het gebruik of niet
kunnen gebruiken van Laadpas.
Artikel 8. Looptijd, opzegging en boete
8.1 Indien Klant de Laadpas online activeert gaat het Laadabonnement op de dag van activatie in.
8.2 De looptijd van het Laadabonnement is bepaald in de Overeenkomst en wordt behoudens
opzegging telkens stilzwijgend verlengd met periodes van één maand.
8.3 De opzegtermijn van het Laadabonnement betreft één maand. Opzegging dient schriftelijk plaats
te vinden en kan worden gestuurd naar Mobilitics.
8.4 Indien Klant het Laadabonnement tussentijds wenst op te zeggen, moet Klant daarvoor een
boete betalen. De boete bedraagt de totaalsom van de resterende maandtermijnen van het
Laadabonnement.
Artikel 9. Opschorting en beëindiging door Mobilitics
9.1 Mobilitics is gerechtigd de Overeenkomst tussentijds te beëindigen en/of haar verplichtingen
op te schorten na voorafgaande ingebrekestelling waarin een termijn van 14 kalenderdagen aan
Klant is gegund om alsnog na te komen, tenzij een ingebrekestelling op grond van de wet niet is
vereist, indien:
a. Klant één van haar verplichtingen van de Overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk
nakomt;
b. Mobilitics aan Klant verzocht heeft zekerheid te stellen en Klant hier niet aan voldoet.
9.2 Mobilitics is gerechtigd de Overeenkomst te beëindigen indien zich omstandigheden voordoen
welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk of naar maatstaven
van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd of indien zich omstandigheden
voordoen die van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in
redelijkheid niet mag worden verwacht.
Artikel 10. Herroepingsrecht voor levering van het Laadabonnement (uitsluitend voor Consumenten)
10.1 Dit artikel is van toepassing op de Overeenkomst op afstand gesloten tussen een Consument
(Klant) en Mobilitics.
10.2 Bij afsluiten van de Overeenkomst op afstand heeft Consument de mogelijkheid de
Overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 kalenderdagen. Deze
termijn gaat in op de dag na ontvangst van de Overeenkomst door of namens Klant.
10.3 Tijdens deze termijn zal Consument zorgvuldig omgaan met de Laadpas en de meegeleverde
documentatie en de verpakking. Consument zal de Laadpas slechts in die mate uitpakken voor
zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij de Laadpas wenst te behouden.
10.4 Gebruik van de Laadpas heeft tot gevolg dat sprake is van gebruik van de Laadpas waarmee het
herroepingsrecht van Consument vervalt.
10.5 Beschadiging van de Laadpas leidt onherroepelijk tot verval van het herroepingsrecht van
Consument.
10.6 Indien Consument van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij de Laadpas met alle geleverde
toebehoren in de originele staat en verpakking aan Mobilitics retourneren, in overeenstemming
met daartoe door Mobilitics verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Hiervoor dient
Consument binnen de herroepingstermijn als vermeld in artikel 10.3 contact opnemen met
Klantenservice.
10.7 Na ontvangst en controle van de retourzending zal Mobilitics, indien van toepassing, een
door Consument betaald bedrag binnen 30 Werkdagen na het tijdstip van beëindiging door
Consument, terugstorten.
Artikel 11. Privacy
11.1 De verwerking van de persoonsgegevens door Mobilitics zal geschieden met inachtneming van
de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Mobilitics is niet aansprakelijk voor schade
die ontstaat als gevolg van verwerking van de persoonsgegevens door eventueel door Mobilitics
ingeschakelde Derde Partij. De wijze waarop Mobilitics met persoonsgegevens van Klant omgaat
is beschreven in de privacy policy, die op de website is gepubliceerd.
11.2 Klant dient alle (bedrijfs)gegevens van Mobilitics en van door Mobilitics ingeschakelde Derde
Partijen en de middels de Overeenkomst verkregen gegevens vertrouwelijk te behandelen.
Artikel 12. Toepasselijk Recht er Bevoegde Rechter
12.1 Op de Overeenkomst (inbegrepen deze Algemene Voorwaarden) is uitsluitend Nederlands recht
van toepassing
12.2 Alle geschillen voortvloeiend uit de Overeenkomst (inbegrepen deze Algemene Voorwaarden)
zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Midden-Nederland, locatie Utrecht.